dinsdag 14 februari 2017

Dino's


We namen de teletijdmachine en kwamen terecht  in de tijd toen er nog dino's leefden.   We ontdekten dat er verschillende soorten dino's zijn.  We konden ze onderverdelen in 2 grote groepen: vleeseters en planteneters.  Dit konden we makkelijk zien aan de vorm van hun tanden.  
Onze vriendjes mochten ook elk hun dino's meebrengen: er waren er met stekels op hun rug, met een hele lange nek met vleugels, met 2 lange achterpoten en 2 korte voorpoten, ....  Amai, het waren immense dieren!  
Op vrijdag 27 januari trokken we met z'n allen naar het dinomuseum in Brussel.   
Amai, wat een leuke uitstap. Eerst met de bus richting Brussel ook een leuke belevenis. 
We zagen er de skeletten, fossielen, eieren, ... van deze dieren.  

We leerden een leuk liedje: 'De dino's'
DINO LIED

Ik ben een stoere  T-Rex

en ik wandel door het woud

‘k Heb hele grote tanden

en ik BEN ontzettend oud

Oh yeah, oh yeah, oh yeah!



Ik ben een Stegosaurus

en ik wandel door het woud

‘k Heb hele scherpe stekels                                                     

en ik BEN ontzettend oud

Oh yeah, oh yeah, oh yeah!



Ik ben een Triceratops

en ik wandel door het woud

Ik heb drie sterke horens

en ik BEN ontzettend oud

Oh yeah, oh yeah, oh yeah!



Ik ben een Spinosaurus

en ik wandel door het woud

Ik heb een drakenkam…

en ik BEN ontzettend oud

Oh yeah, oh yeah, oh yeah!



Ik ben een Diplodocus

en ik wandel door het woud

Ik heb een lange nek…

en ik BEN ontzettend oud

Oh yeah, oh yeah, oh yeah!



Ik ben een Ptereosaurus

en ik vlieg boven het woud

Ik heb enorme vleugels

en ik BEN ontzettend oud

Oh yeah, oh yeah, oh yeah!



 















































































































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten